by gyuri 2018. március 25.

A kedvezőtlen időjárás ellenére, idén is nagy sikerrel rendeztük meg vízitúráinkat. Jövőre ismét szeretettel várunk minden érdeklődőt szezonnyitó rendezvényünkön a Velencei-tónál.

Víz Világnap az Expedíció VelenceitóvalVíz Világnap az Expedíció Velenceitóval READ MORE... NO COMMENTS

Categories:Egyéb

Tags: agárdi hajóállomás kenutúra szezonnyitó touring hotel velencei-tó víz világnap vízitúra

Drina-szurdok

by gyuri 2017. szeptember 26.

Szezon vége felé barátaimmal ki szoktunk választani egy “felfedezni” való vizet. Idén a Drina-szurdokra esett a választásunk. A túrát -amazóniai expedíciónkhoz hasonlóan – Ally kenuval eveztük végig.

Hajnali evezés

by gyuri 2017. július 07.

Hajnalban elrejtettem néhány kincset a délutáni programhoz. Igazi nyugalom volt a tavon.

Tótakarítás

by gyuri 2017. február 17.

P1680956 Kedvenc tavunk a Velencei-tó rengeteg embernek nyújt kikapcsolódást, pihenést. Ez a nagy igénybevétel azt jelenti, hogy aktívan tennünk is kell azért, hogy csökkentsük jelenlétünk káros nyomait. Immár hetedik éve tartunk tótakarító túrákat. Nagy népszerűségnek örvendő túráink során több száz kilónyi szeméttől szabadítottuk meg a tavunkat. Örvendetes tény, hogy […]

Rence túra a Velencei-tavon

by gyuri 2016. december 05.

Kenu-expedíció Amazóniában

by gyuri 2016. február 29.

Amazóniai Kenu-expedíció + képek

by gyuri 2016. február 11.

Tapuruguara-Apat indiánok területének határa.

Ezen a folyószakaszon nehezen találtunk táborozóhelyet. Éjszakai nézelődés közben felfedeztük, hogy mennyi édesvízi rája lakja ezt a partszakaszt.

Folyami tüskésrája. A homokpadok sekély vízében gyakran lehet megfigyelni […]

Amazóniai kenu-expedíció

by gyuri 2016. február 05.

rionegro

Tervezett útvonalunk a Rio Negro középső szakaszán vezetett végig.

Képes beszámoló

Kétszemélyes kenuexpedíciót szerveztünk az Amazonas legnagyobb baloldali mellékfolyóján, a Rio Negron. A túra útvonala a folyó Santa Isabel do Rio Negro (SIRN) és Barcelos közötti szakaszára esett. Kitérőkkel tarkítva ez nagyjából 300 km-es távolságot jelent. Manausból személyszállító hajóval utaztunk indulási pontunkig, SIRN-ig. A városka homokos folyópartján összeszereltük mobil kenunkat, majd hajnal hasadtával nekivágtunk a nagy útnak.

Húsvéti tojáskereső vízitúra 2014

by gyuri 2015. január 11.

Rossz előjelekkel indult a nap, mert a változékony, hűvös időjárás miatt jó néhányan visszamondták a túrát. Akik kockáztattak és eljöttek, szerencsésnek mondhatták magukat, mert a szél elállt, kisimult a víz. Az elrejtett tojások várták a gyerekeket.

A nádas tetején is rejtőzködött néhány tojás

A nádasban rejtőzködő tojások megtalálása igazi próbatétel elé állította a szülőket, és a gyerekeket egyaránt, mert ez a rafinált húsvéti nyuszi akár a nád tetejére […]

Takarító túra

by gyuri 2014. április 14.

“csak két zsák szemét gyűlt össze”

Igaz, hogy még előttünk a nyár, de mégis örömmel tapasztaltuk, hogy egyre kevesebb szemetet találunk a Velencei-tavon. Remélem nem csak ténykedésünknek köszönhető az előrelépés, hanem a tóhoz látogató emberek is egyre jobban odafigyelnek környezetükre.

Köszönjük “takarítóink” önzetlen támogatását!

Ismét vízen

by gyuri

Enyhén szeles, de kellemes idő fogadott szombat délután a Velencei-tó partján. A kenutúra előkészületei közben egy levelibéka leellenőrizte mentőmellényeink állapotát.

levelibéka

Iván és a levelibéka

Iván gyorsan lecsapott a pózoló kis békára és néhány felvételt készített róla.

Már a partról hallani lehetett a bölömbikák „bömbölését”, bent a nádasok sűrűjében pedig elkezdték jellegzetes […]

Végre vízen

by gyuri 2014. március 30.

Velencei-tó

Útban a Szúnyog-szigetre találkoztunk “Zitáékkal”, a 71TA nyakgyűrűt viselő hattyú gúnárral és párjával. Évek óta nyomon követjük kis családjukat, Zita kalandjait. Tavaly két családot nevelt őkelme…

Szombat délután egy kisebb kenutúrát tettünk a Velencei-tó északi részén található Szúnyog-szigetről. Indulás előtt szétnéztem a csónakikötők környékén. A koratavaszi időpont ellenére nagy egyedszámmal mutatta magát egyetlen kifejlett állapotban áttelelő szitakötőnk, az erdei rabló. A kellemes napsütés arra ösztökélt, hogy a […]

Víz világnap a Velencei-tavon

by gyuri 2014. március 24.

vizvilagnap_2014_

Lelkes társaság gyűlekezett össze a szombat 10 órakor induló Víz világnapi vízitúránkra. A Cserepes-sziget megkerülésével kezdtük a túrát, majd rátértünk a nádasok szűk járataira. A sárga nádasok aljában már előbukkantak a zöldszínű új hajtások. A rejtett belső öblökben nagy szárcsa csapatok mutatták magukat, csodás tollazatú üstökös récék úszkáltak a nád mellett. Visszafelé tartva, a Nagy-tisztás szélében találkoztunk a Nadap hajóval.  Az egyre erősödő délnyugati szél megnehezítette a kikötés előtti […]